-->

Menu2

ImageSlider5

Peneraju Pedagogi Pembentuk pendidik berwibawa Membantu dan membimbing ke arah kejayaan Mendidik tunas bestari Inovasi digital dalam PdP Menghasilkan pendidik bertaraf dunia

Berita Terkini

Laman Web Berunsur Pendidikan - Teknologi Pendidikan

Teknologi Pendidikan merupakan teori dan praktis beretika yang bertujuan meningkatkan pembelajaran. Namun ia tidak terbatas kepada Pengintegrasian Teknologi Maklumat dan Komunik (TMK ataupun Information and Communication Technology/ ICT) sahaja.

Walau bagaimanapun, TMK juga merupakan teknologi yang amat popular kerana elemen multimedianya amat menarik perhatian dan dapat melibatkan pelajar secara aktif disamping memberikan maklum balas semerta.

Terdapat banyak laman web berunsur pendidikan yang menyediakan pelbagai sumber maklumat dan idea berhubung pengintegrasian TMK dalam P&P yang membantu dalam perancangan, pelaksanaan dan juga penilaian, anda boleh klik kategori yang berikut untuk melihat contoh laman web yang membantu dalam proses pencarian maklumat yang berkenaan:



Kategori:
Kurikulum | Teknologi Pendidikan | Pengajaran Berbantukan Komputer | Penilaian & Pentaksiran | Pendidikan Prasekolah | Pendidikan Khas | Pendidikan Pemulihan | Bimbingan & Kaunseling |


Kategori Teknologi Pendidikan




Laman web ini berkongsi idea dan maklumat berhubung penggunaan Teknologi Pendidikan dan pembelajaran berasaskan web.



 flipping-chinese
Laman web ini merupakan platform yang berkongsi idea dan maklumat kaedah pembelajaran "Flipped Learning/ Flipped Classroom" dalam Bahasa Cina di Republik Taiwan. Pengasas Flipping-Chinese adalah En Zhang Hui Chen (
張輝誠) dan idea ini juga telah dibawa masuk ke Malaysia melalui pengikutnya, Dr. Nah Che Tong(蓝志东), Guru di Chung Hua High School, Seremban, N. Sembilan.



Laman web ini menyediakan resos untuk penggunaan Program i-THINK yang lengkap, khususnya penggunaan peta pemikiran.





Laman web ini menyediakan tutorial untuk penyediaan peperiksaan Google Certified Educator untuk Level 1, 2 dan Device Training.



No comments: